Sakit Itu Penawar Dosa | Suri Raudhah

Monday, April 16, 2012

Sakit Itu Penawar Dosa

Assalamualaikum..


Beberapa hari tak update blog..Hari ni tak masuk office..So ada la masa nak conteng2 kat sini. Opsss bukan cuti tapi terpaksa ambil EL sebab demam..
Dalam tahun ni rasanya dah berapa kali aku demam..(Ermm 3x kot). Selalunya aku jarang demam ni tapi kalau sekali demam memang teruk la..lagi-lagi kalau demam+selsema+batuk.







“Sakit demam itu menjauhkan setiap orang mukmin dari api neraka”. (HR. Al-Bazzar, dishohihkan Syeikh Albani dalam kitab Silsilah al Hadiits ash Shohihah no. 1821).




Dari Ummu Al-Ala', dia berkata : "Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa sallam menjengukku pada masa aku sedang sakit, lalu baginda berkata. 'Gembirakanlah wahai Ummu Al-Ala'. Sesungguhnya sakitnya orang muslim itu membuatkan Allah mengampunkan dosa-dosanya, sebagaimana api yang menghilangkan kotoran pada emas dan perak". (HR Abu Daud)

EdCoustik – Muhasabah Cinta
Wahai pemilik nyawaku
Betapa lemah diriku ini
Berat ujian dariMu
Ku pasrahkan semua padaMu

Tuhan baru ku sedar
Indah nikmat sihat itu
Tak pandai aku bersyukur
Kini ku harapkan cintaMu

Kata-kata cinta terucap indah
Mengalir berzikir di kidung doaku
Sakit yang ku rasa biar jadi penawar dosaku

Butir-butir cinta air mataku
Teringat semua yang Kau beri untukku
Ampuni khilaf dan salah selama ini
Ya Ilahi
 muhasabah cintaku
Tuhan kuatkan aku
Lindungiku dari putus asa
Jika ku harus mati
Pertemukan aku denganMu







Nota Intan :Entah kenapa bila sakit je aku memang suka layan lagu ni..Mungkin lagu ni menenangkan kot.. Alhamdulillah...kembali senyum..:)

3 comments:

  1. laen kali jgn tipu2 makan ubat oke..hahaha

    ReplyDelete
  2. dah ubat tu besar2..sape lalu telan..dushhh..

    ReplyDelete
  3. xlalu makan sakit punggung la..haha..intan..intan

    ReplyDelete

What's your thoughts...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Layout by suriraudhah . 2011-2013© All Rights Reserved