Kalau ada mini perpustakaan yang comel di rumah | Suri Raudhah

Monday, October 14, 2013

Kalau ada mini perpustakaan yang comel di rumah

Assalamulaikum wbt
 
Bila tengok deretan buku buku di katil dan loker di dalam bilik terdetik di hati kalau dah ada rumah sendiri nanti aku nak dalam rumah tu mesti ada sebuah bilik yang lebih kurang macam mini perpustakaan. 
kecik pon x pe..yang penting kemas dan comel.. n mesti ada sofa yang empuk:)
Semua buku,majalah dan novel diletakkan di rak mengikut partition masing masing. Contoh rak untuk novel, majalah, buku islamik/ ilmiah/motivasi dan lain lain la. Komik?So far bila tengok buku yang ada sekarang, takde satu komik pon dalam simpanan aku. Ermm nampaknya  masa  telah mendewasakan aku.(^.^). Dulu masa darjah darjah kita suka baca sailormoon. ermm..How time flies quick..

Aku rasa kami ni mewarisi minat ayah. Ayah suka membaca, lagi-lagi bila diusia sekarang ni. Tapi ayah lebih kepada baca kitab kitab, buku agama dan seangkatan dengannya. Sometimes kami adik beradik yang mana suka membaca ni tengok tengok jugak la almari buku ayah kot ada buku yang best. Aku ada 3 orang adik laki, walaupon dorang jenis yang pemalas datang sekolah masa kecik kecik tapi satu jer aku perasan dorang sama macam ayah suka baca buku. Maksud di sini baca buku selain dari buku sekolah yer.

Aku memang suka baca buku..Tapi bukan ulat buku sebab aku jenis tak rajin study.hehee..Aku suka study tapi aku tak rajin study..hmm caner tu..?hard to explain..just let it be..:)

Best kan kalau dapat pasangan yang sama minat membaca buku. Tak pon si dia jenis yang suka beli buku dan kita pulak tukang baca buku. Dah tak payah beli..heee.Kata sayang ye dak?hahaa.. Saya tengah bayangkan kan dalam bilik umpama mini pustakaan tu awak duduk kat sofa sana saya duduk kat sofa sini, pada malam yang tenang, angin bertiup sepoi sepoi bahasa, di tangan masing masing ada sebuah buku..Then..we enjoy the silence..sampai malam melabuhkan tirai..how romantic..kan? do you think that bored?..darling,romantic can be in a many way ok.

So si dia yang tak suka rumah dia ada mini perpustakaan, buku berlambak lambak macam kedai buku, bini yang suka membaca buku ni, boring katanya, makanya janganlah kawen dengan aku..hehee..

psssttt...enjoy the silence...

Sebagai cabang dari bacaan, aku jugak sekarang tengah gigih membaca blog mereka yang osem bergaya ni!


*they're very awesome with their on way..♥ read them..

image:google
Orang yang kuat membaca tak semestinya pandai..Tapi semestinya mereka yang banyak membaca menjadi manusia yang banyak 'tahu'. Hopefully, one day dapat la aku bina sebuah mini perpustakaan dalam rumah..Mini perpustakaan yang yang ringkas,tenang dan comel..muaheee..

Thank you for reading

2 comments:

  1. hmm saya librarian tp so far tak pernah lagi berangan nak ada mini library kt rumah haha..tp setuju org yg byk membaca ni dia byk tau sebenarnya :)

    ReplyDelete

What's your thoughts...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Layout by suriraudhah . 2011-2013© All Rights Reserved