Salam Ramadhan Al Mubarak 1435H | Suri Raudhah

Sunday, June 29, 2014

Salam Ramadhan Al Mubarak 1435H


سْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Assalamualaikum..

Alhamdulillah hari ni bersamaan 1 Ramadan 1435h..Syukur kita dah melalui hari pertama di bulan Ramadhan yang mulia ni.?First ramadhan kita camne..?Alhamdulillah hari ni tak terasa penat sangat..Tengahari memang panas terik tapi petang hujan..Walaupon petang tadi aku,mak dan kakak keluar dengan keadaan hujan agak lebat tapi titisan air hujan membuatkan hati rasa bahagia sebab memang mengharapkan turunnya hujan.. Setiap hari bila rasa peritnya panas, hati sentiasa merintih.. Ya Allah turunkan lah hujan..turunkanlah ya allah..
Alhamdulillah ramadhan yang pertama...Hujan rahmat...=)


Hari khamis yang lepas 3 hari sebelum Ramadhan ustaz ada pesan masa jamuan menyambut Ramadhan di Masjid Negara.. so kita nak share sikit kat korang ni ..

Kata ustaz...

Banyakkan membaca doa ini supaya kita sampai ke Ramadhan dan berpeluang membuat amal ibadah yang ganjarannya berlipat ganda..Ramadhan bulan keampunan...

اَللّهُمَّ بَلِّغْنَا رَمَضَان

“Allahumma Ballighna Ramadhan”
“Ya Allah Sampaikanlah kami ke bulan Ramadhan.”
(doa yang diulang-ulang oleh Rasulullah menjelang Ramadhan)


Dan lagi..
Bila dah sampai di bulan Ramadhan banyak-banyak la bersyukur..Renung dan ingat balik ada orang yang tak berpeluang merasa Ramadhan kali ini.. So kita kena banyak la bersyukur..

Kata ustaz lagi
Yang ketiganya kita kena berazam supaya Ramadhan kali ni lebih baik dari sebelumnya..Contohnya dulu kita tak buat terawih penuh sebab sibuk dengan kerja atau anak-anak atau tak sempat tapi tahun ni azamlah supaya buat solat terawih penuh kalau tak dapat buat berjemaah kat rumah pon boleh buat  sendiri..Azam untuk khatam al-Quran dan sebagainya..

Semua dalam kelas senyap sepi..Ternyata kata-kata ustaz sangat menyentuh...

Lepas tu beramai-ramai baca surah yassin dan doa selamat..
Pastu makan..
Solat isyak
Sambung makan

Menu utama satay dan Mihun Singapore

Cepat-cepat bergambar dengan ustaz sebab pukul 10 malam ustaz dah nak gerak balik putrajaya..Bila ustaz balik anak murid sambung makan sampai kenyang..hehe..

Dikesempatan ini kita nak minta maaf jika ada salah dan silap terkasar bahasa terguris rasa..Semoga Ramadhan ini lebih baik dari sebelumnya..In shaa Allah..

#Terimakasihsudibaca# 

No comments:

Post a Comment

What's your thoughts...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Layout by suriraudhah . 2011-2013© All Rights Reserved