Tergoda dengan blog dari Dapur Madiha.. | Suri Raudhah

Saturday, June 28, 2014

Tergoda dengan blog dari Dapur Madiha..



سْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Assalamualaikum..

Aku ada seorang kawan..Dia ni tiap kali aku lalu kat tempat dia mesti nampak dia tengah tengok gambar makanan. Masa kerja tengok gambar makanan, masa tak kerja lagi la..Time makan pon boleh layan jugak la gambar makanan. Biasa dia tengok kat blog,fb,instagram la.

Pastu wallpaper dia besar-besar dia letak gambar asparagus cicah dengan mayonis tak silap..Full screen lagi.. Pastu aku mula pelik banyak-banyak makanan yang sedap kenapa nak letak asparagus cicah cheese.. Sayur tu memang nampak menggoda,hijau dan segar bugar..Boleh dapat rasa la kerangupan dia dari pandangan pertama..heee..


Nak jadi cerita..satu hari ni kat ofis, time tu memang tersangat lapar sampai nak buat kerja kira-kira dah rasa kepala ni keluar bintang-bintang.. *$%^&^^.Tak nampak dah segala nombor kat PC tu. Stok makanan yang ada buah cranberi kering jer pon..Nak buat air panas memang tak rajin lagipon aku ni pencinta air putih yang tegar..hehee. Disebabkan rasa kelaparan yang meluap-luap sambil buat kerja mengira tu aku pon google blog yang ada makanan sedap-sedap.. Pastu aku teringat kawan aku baru tunjuk blog sorang blogger ni kata kawan aku dia pernah beli apam polkadot dengan blogger ni.. Blogger ni pandai buat apam bentuk ladybird..=)

So aku pon terus teringat nama blogger ni then sampai la ke blog Dari Dapur Madiha..Aku jelajah semua resepi yang ada.. Yang paling bestnya ofcourse la tengok gambar semua makanan tu.. Serius hilang  semua bulan bintang kat kepala otak yang berpinar tadi.. Definitely that is one of the good therapy i guess.


Banyak-banyak resepi yang ada kat situ my favourite mestilah ayam masak merah..Lama aku tenung gambar tu sambil membayangkan kesedapan rasanya..


Disebabkan aku suka sangat dengan ayam masak merah makanya bila ada kenduri aku selalu mengharapkan ada menu ayam masak merah kalau tak de rasa macam ada 'sesuatu' yang hilang jer.


Resepi baru yang tiba-tiba rasa membuak-buak nak cuba adalah Takoyaki..Aku jenis yang suka makanan bersos dan takoyaki dari resepi blog Madiha ni sepertinya ia boleh dimakan dengan sos bersama mayonis. Aku belum pernah makan Takoyaki lagi dan agaknya bagaimana rasanya..Sedapkah? Lagi satu Takoyaki ni sama ke dengan Tako Tao yang dijual kat SOGO dan Jusco Midvalley tu?Kalau sama aku tak jadi nak cuba la resepi ni..hehee:)


Menjelang Ramadan ni sudah semestinya aku akan makin kerap berkunjung ke blog Dari Dapur Madihaa. Mesti akan ada hidangan baru yang sedap-sedap untuk menu berbuka. Kadang-kadang bukan nak cuba buat resepi tu pon just suka tengok gambar makanan yang sedap-sedap tu jer..=) 

Owh yer..Selain dari blog Madiha aku selalu jugak bukak blog my resepi..Memang blog tu tersangat sedap.. Makin lama tengok makin membuai-buai rasa betapa nikmatnya dunia..hehee.Selain dari dua blog tu ada blog lain yang bertemakan makanan sedap-sedap lagi ke?Kalau ada meh la share link kat sini..

Sekarang aku pon dah jadi macam kawan aku tu..Suka tengok gambar-gambar makanan cuma belum tukar gambar wallpaper kat pc jer almaklumlah minggu depan dah puasa nanti makruh pulak tenung lama-lama..hehee..

Alahaiii.....

#Terimakasihsudibaca# 

1 comment:

What's your thoughts...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Layout by suriraudhah . 2011-2013© All Rights Reserved