suriraudhah..bila bercerita pasal perempuan | Suri Raudhah

Monday, March 31, 2014

suriraudhah..bila bercerita pasal perempuan

 
سْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم


assalamualaikum.:)

Kenapa perempuan biasanya suka benda yang comel-comel? dah comel mestilah tak lari dengan warna pink kan? Tengok la blog blogger perempuan kebanyakannya warna pink. Blogger laki tak pernah pulak aku tengok ada yang berani buat theme pink.. Kalau ada meh la share link. Nak juga tengok camne rupanya blog pink seorang lelaki. Alaaa dah namanya perempuan kan  normal la tu suka yang cantik dan comel-comel. Tak salah pon kan?:)

Bila bercerita pasal perempuan mesti nak kaitkan dengan shopping. Perempuan..shopping.. shopping..perempuan..! Biasa la tu perempuan ni ada 9 nafsu.. Itu dah takdir bukan kebetulan..Tapi tak semua yang shopaholic type tau. Aku TAK!!Sebab aku tak kayo..hahaa.

Yer..aku juga seorang perempuan yang suka tengok benda-benda cantik contohnya tengok perempuan yang cantik lagi ayu..wait waittt.. tak bermakna aku  lesbo yer..no no no..Tapi ini lah kenyataan manusia suka tengok sesuatu yang cantik..yeupp setuju!pengertian cantik atau comel tu subjektif..Cantik dimata aku mungkin tak sama dengan mata orang lain kan.

Tapi aku hanyalah aku..mungkin sama mungkin berbeza..

Aku perempuan yang suka kepada alam semulajadi. Suka dengan warna-warna alam buktinya aku lebih suka produk-produk berunsurkan alam semulajadi compare dengan produk chemical walaupon orang cakap produk semulajadi ni kesannya lambat..Ermm tak pe lah biar lambat asal selamat ye dak?


Sabun Marine Essence -  RM30.00
Syampoo Marine Essence -  RM25.00 (harga promotion)
Ubat gigi Mukmin -  (suci dan halal tanpa flourida) 
Ubat gigi Tinnergy -  (beli kat masjid RM5.00)
 
Dan pula, aku juga seperti perempuan yang lain di luar sana.. Mencari alternatif lain untuk menjaga kesihatan dalaman memandangkan kehidupan di bandar ini penuh dengan pancaroba. Huhh!Terasa lama dah tak buat aktiviti luar..Badan pon dah lemau..-_- 

Energizing Soy Protein (ESP) Shaklee  (RM121.00)
Vitamin E Shaklee - (RM119.00)
Chewable Vitamin C - RM90 (jenis hisap sebab tak suka telan pil vit C yang besar)

Memang aku perempuan, tapi ini harus aku akui.. aku bukan typical woman yang perlu nak dikaitkan dengan alat-alat solek yer. I'm very simple person in the world..Sayang rasanya masa nak kena habiskan semata-mata nak bersolek-molek ni.. Elehhhh.. sebenarnya dia tu tak pandai makeup memang la tak cukup masa..hahaa..

Lipstik D'Herbs - RM25.00
Celak Arab D'Herbs - RM22.00 (pujuk-pujuk sampai dapat harga special:)
Bedak RonaSutra (lupa harga sebab tak selalu beli ni pon bedak tahun lepas tak habis lagi..hehe)
 
 
Entah apa la motif entri ni..Yang pasti ini bukan tujuan promosi ok! Aku seorang blogger bukan peniaga:)
 
 
Terima kasih sudi baca.:)
 

No comments:

Post a Comment

What's your thoughts...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Layout by suriraudhah . 2011-2013© All Rights Reserved