Koleksi Novel Ramlee Awang Murshid | Suri Raudhah

Monday, June 25, 2012

Koleksi Novel Ramlee Awang Murshid

Assalamualaikum.. ツ

Saya adalah peminat Ramlee Awang Mushid..Sekian..!!wassalam..hahaa..(poyoss je kan.).
Tak payah nak perkenalkan lah,mesti ramai dah kenal penulis thriller no 1 negara tu kan. Kaki vovel mesti kenal beliau ni. Keterangan lanjut klik << Ramlee Awang Mushid>>. Dengar khabar angin, beliau dah berhenti kerja di RTM, mungkin juga ingin menumpukan  sepenuh perhatian kepada penulisan novel kot.

Disini saya senaraikan novel hit beliau..: 

Bagaikan Puteri

Cinta Sang Ratu

Hijab Sang Pencinta

Sutera Bidadari

Tombiruo

Semangat Hutan

Tombiruo Terakhir


Hatiku Di Harajuku

Rayyan Fantasi

Ungu Karmila


Satu Janji (saya paling suka yang ini)

9 Nyawa

Mikhail

Ranggau

ADAM

Personal Justice (ADAM versi inggeris)

Rahsia Perindu

Igauan Maut

Anugerah Pertama

Pei Pan

Mandatori

Cinta Sufi

Fiksyen 302
Sunan Musafir

Ini antara koleksi RAM yang saya tahu. Rasanya ada lagi rangkaian novel Laksamana Sunan. Korang try la baca. Kalau korang peminat cerita thriller mesti boleh jatuh cinta la dengan karya beliau. Kalau ada novel yang best bagi tahu saya OK..:)




Notaintan: Mencari Laksamana Sunan lelaki berduka dari Tanah Rencong..Jatuh cinta...:)
Adakah wujud di alam nyata.?Intan...tolonglahhh..kembali ke alam nyata..

11 comments:

  1. Mencari Laksamana Sunan..best ke cite nih?

    ReplyDelete
  2. laksamna sunan tu watak dlm novel tu..i yang tngh mencari laksamana sunan..klu la wujud di alam nyata..i hntar rombongan meminang..eheee..intan..!sekeh kang..haha..

    ReplyDelete
  3. novel ni islamik sikit ker more 2 jiwang zaman dulu kaleee???huhu...

    ReplyDelete
  4. Thriller..tapi watak lksamana sunan@saifuddin tu rasanya 1 dlm sejuta..
    novel berangkai..baca 1 kena baca next novel pulak..lksamana sunan ni dia dari zaman purba. Ada kisah pompuan ni koma, dia masuk ke zaman purba..so dari situ cerita berkembang...best..+thrill+sedih+kagum..:)
    lksamana sunan ni digambarkan seorang yg kacak dan warak..ilmu rohani dan kebatinan dia tinggi..

    ReplyDelete
  5. yg anugerah pertama tu ada ke? bole tolong fotostat x? sy tinggal 1 tu je yang xde.. ;( nnt sy bayar.. :)
    ape2, email bole x? alysshashalya@gmail.com

    ReplyDelete
  6. dah lengkap koleksi novel laksamana sunan 6 buah tu....tinggal novel yg baru sunan tu ja blm dpt....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Novel yg baru sunan? Ermm sunan musafir kah?

      Delete
  7. Nak pinjam boleh? Peipan dgn anugerah pertama..novel tu tak dicetak lagi..sedih.

    ReplyDelete

What's your thoughts...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Layout by suriraudhah . 2011-2013© All Rights Reserved