Uncle jual buku kat Pustaka Mukmin Jalan TAR | Suri Raudhah

Sunday, September 9, 2012

Uncle jual buku kat Pustaka Mukmin Jalan TAR

As-Salam

Semalam kan aku pergi bersia-siar kan jalan TAR bersama oja raudhah. Singgah kat pustaka mukmin dekat area situ la. Oja Raudhah nak cari tafsir al-quran yang tak nampak macam tafsir. Senang katanya nak baca, orang tak la pandang sangat kalau baca dalam bas or lrt pon..


Oja Raudhah: Uncle tafsir ni harga brapa.?
Uncle: RM75
Oja Raudhah : Tak dapat kurang ker.?bagi 65 la.
Uncle: Tak bole tak bole. bole bagi 70 kurang..
Oja Raudhah: alaa 65 la..
Uncle: Kamuorang student ka.?(merujuk kepada aku n oja raudhah)
Aku: A'ah student..(hehee..)
Oja Raudhah: Bole la kasi 65
Uncle: Tak bole tak bole.kasi 70 ja..cepat.kasi cepat..
Aku: Kenapa.?Kedai dah nak tutup ke..(masa tu dalam pukul 8 lebih)
Uncle: Belom mau tutup..ramai customer lagi ni (sambil tunjuk customer kat sebelah aku tu).
Padahal mana la ramai mana pon..kalau malas nak layan tak yah la layan, pergi la layan orang lain. kami tak kisah pon..kan uncle ramai lagi customer nak layan kan..!(monolog)
Oja Raudhah: Uncle tafsir ni ada warna apa lagi
Uncle: Warna atas tu ja. (biru dan pink) kasi angkat je la tak payah tengok lain.
Oja Raudhah: Sabar la uncle ni..saya nak pilih warna apa lagi yang ada.
Pastu uncle tu buka laci kat bawah buku tu.
Uncle: Kaler ni jer yang ada sambil tunjuk tafsir kaler pink,biru,purple, coklat.
Oja Raudhah: Ha..ni kan banyak kaler ni..kedekutnya tak bagi tengok tadi..
Pastu Uncle tu membebel yang kitaorang pon tak paham..
Oja Raudhah: Cakap apa tu ktorang tak paham la..sambil tergelak..
Uncle: Suda.suda kasi angkat..
Oja Raudhah: Intan, mana satu yang cantik..Kalau ko pilih biru ke pink?
Aku: Kita rasa purple bawah tu lagi cantik..tapi ikut ko la..cepat la uncle tu dah membebel dah tu.
Oja Raudhah: Nak yang cantik la. Kalau cantik lagi bersemangat berkobar-kobar nak baca..hehe
kita amik pink je la..
Oja Raudhah: Uncle boleh la bagi kurang 65 jer. Uncle saya nak baca hari-hari ni.!!Kalau saya baca uncle dapat pahala. Saya doakan uncle murah rezeki..(bersungguh2)hahaa..
Uncle: Tak bole..tak bole..kasi angkat cepat la.

Aku dan oja raudhah malas la nak berunding dengan uncle tu lagi.Ktorang pergi kat kaunter depan.. Kat kaunter depan pon ada tafsir..cantik siap ada tajwid lagi.
So oja raudhah beli yang kat depan tu. Dapat RM68.sebenarnya harga RM75. Owner kedai tu kot yang layan ktorang.Uncle tu pandang jer.hehe..kami tersenyum puas tanda kemenangan:)


bukan aku punya, oja raudhah yang punya..:)moga bermanfaat


nota: birthday aku belum lepas lagi..ada sape-sape nak sponsor ke..?aku nak satu..hehee

5 comments:

  1. hahaahha...dialong sameeee!!! kedekut btol kn tan...nk pilih warne pon ade ke die suh kasi angkat warna purple teros laaa... actly dpt RM65...hehehe...bulan depan nk beli lg 1... yg al-burhan tu kt adiah kt atom..utk baby dlm kandungan :)...nt cari yg resam uthmani lak..hehehhe..pinky2 pink...wink...wink...

    ReplyDelete
  2. dpt RM65 erk.dengar mcm RM68..bulan depan ko jumpa la uncle tu lg konpem dia ingat muka ko.hehe..

    ReplyDelete
  3. a'ah.. mula mmg die nk turunkn rm68 jer.. kt mtk jugak rm65.. bukan depan nk try yg kedai lg 1...nk try tawar

    ReplyDelete
  4. Salam. Waktu operasi pustska mukmin ni dari pkol berape ye? Hari aha bukak x?

    ReplyDelete
    Replies
    1. rasanya dr pukul 9 smpai 8 pm..sabtu ahad maybe tutup lewat sikit..

      Delete

What's your thoughts...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Layout by suriraudhah . 2011-2013© All Rights Reserved