Doa lailatulqadar senang nak hafal sebenarnya.. | Suri Raudhah

Friday, July 25, 2014

Doa lailatulqadar senang nak hafal sebenarnya..


سْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Assalamualaikum..

Doa ni pendek jer..mesti korang pon dah hafal kan?


Sebelum ni aku tak hafal..Pastu ada satu hari ni ada pengajian muslimah setiap jumaat kat surau ofis kebetulan minggu tu turn ustazah Normala. Aku selalu cakap kat member  yang lain ustazah ni rock ar..!hahaa..Tapi aku suka join pengajian ustazah ni.. Even sempoi tapi pendekatan berkesan..

Nak jadik cerita hari tu pengajian bertajuk "Puasa Ramadhan" sampai la ke doa ni..Ustazah baca then kitorang follow beramai-ramai tapi tak semena-mena ustazah suruh baca sorang-sorang..Aku dah menggelabah..Terkejut weh..!Yang tak tahan tu ustazah cakap "Saya dapat rasa degupan jantung dup dap dup dap.Sape la agaknya tu! Hahaa..salah sorangnya aku la..Beb, normal la kan kalau kena soal spontan tiba-tiba rasa hati tu dup dap dup dap..(wait..wait..aku konfius jantung ke hati yang dup dap dup dap?).. Whateva..

Sampai turn aku..Alhamdulillah lulus...Lega..!

So sejak hari tu aku kerap baca doa lailatulqadar ni sampai la boleh hafal sekarang..Selama ni selalu dengar orang baca masa solat terawih tapi time tu takde keinsafan lagi..Sekali bila kena soal dengan ustazah baru la menyesal tak hafal dulu..My advice, dipenghujung ramadhan ni banyakkan la baca doa ni..Semoga Allah perkenankan doa kita..

Errrr...Actually dalam buku yang aku baca,  doanya lain sikit.. 

Allahumma innaka 'afuwwun karim, tuhibbul 'afwa fa'fu 'anna, 

Tapi bila google banyak pulak versi.. So terjumpa link SINI..(Pencerahan kekeliruan doa lailatulqadar). 
Errr..mana betul ni..

Tak salah kan terus baca doa versi atas ni??
Any explanation??

#Terimakasihsudibaca#

No comments:

Post a Comment

What's your thoughts...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Layout by suriraudhah . 2011-2013© All Rights Reserved